Wynik pediatryczny po rozpoznaniu raka sutka w czasie ciąży ad 6

Wyniki w grupie ekspozycji prenatalnej są reprezentowane przez linię ciągłą, a wyniki w grupie kontrolnej – linia przerywana. Z definicji pole pod krzywą funkcji gęstości prawdopodobieństwa wynosi 1. Panel C pokazuje wynik poznawczy (zgodnie z medianą wyniku Bayleya II lub III) dla podgrup dzieci według leczenia raka otrzymanego przez ich matki. Poziome kreski wskazują prosty zakres wyników. Każde dziecko w grupie narażonej na kontakt z płodnością jest dopasowywane do dziecka w grupie kontrolnej w zależności od wieku ciążowego w momencie urodzenia i wieku testowego. Niektóre dzieci miały ekspozycję prenatalną na kombinację opcji leczenia (np. Taksany i pochodne platyny) i dlatego są zawarte w więcej niż jednej grupie. Panel D pokazuje wyniki Bayleya II dla 87 dzieci z grupy prenatalnej w odniesieniu do liczby cykli chemioterapii podawanych podczas ciąży. Panel E pokazuje wyniki Bayley II dla 11 dzieci w odniesieniu do szacowanej dawki promieniowania na płód (wyrażonej w miligramach) podczas ciąży. Dwoje dzieci (bliźniaki) uzyskało ten sam wynik, który pojawia się jako jeden punkt danych. Różnice płci w wynikach poznawczych stwierdzono w skalach Bayley II i III. Łącznie 130 dziewcząt, dla których dostępne były dane, miało medianę 104 punktów (zakres od 58 do 145), który był znacznie wyższy niż dla 128 chłopców (mediana, 97,5, zakres, 50 do 145, P = 0,001), nawet po dostosowaniu do grupy analitycznej. Wiek ciążowy był związany z wynikiem poznawczym w dwóch grupach badawczych (ryc. 2A). Model jednowymiarowej regresji liniowej wykazał, że dla wszystkich 238 dzieci, które oceniano za pomocą skali Bayley II, średni wynik poznawczy miał tendencję do wzrostu o 2,9 punktu za każdy dodatkowy tydzień w wieku ciążowym po urodzeniu (95% przedział ufności [CI], Od 2,2 do 3,7: P <0,001), jak obliczono ze wzrostu o 2,8 punktu (95% CI, 1,6 do 3,9) w grupie osób narażonych na prenatalną oraz 3,1 punktu (95% CI, 2,0 do 4,1) w grupie kontrolnej ( P <0,001 dla obu porównań). W modelu regresji z wiekiem ciążowym, grupą badaną i interakcją między wiekiem ciążowym a grupą badaną jako predyktorami wyników poznawczych, termin interakcji nie był istotny (P = 0,68) (P = 0,05 dla wieku ciążowego i P = 0,62 dla badania Grupa). Po skorygowaniu o płeć, wiek próbny, kraj, poziom wykształcenia rodziców i rasę, odnotowano średni wzrost o 2,2 punktu (95% CI, 1,5 do 3,0, P <0,001) dla każdego dodatkowego tygodnia wieku ciążowego. Jednak płeć i wiek ciążowy nie zostały uwzględnione jako współzmienne w późniejszych analizach, ponieważ były one równo rozłożone w dwóch grupach badawczych.
Nie stwierdzono istotnych różnic między grupami w rozwoju poznawczym w zależności od kraju pochodzenia dziecka (ryc. S1 w Dodatku uzupełniającym). Większość dzieci w dwóch badanych grupach miała prawidłowy rozwój poznawczy (Figura 2B), bez istotnych różnic między grupami (P = 0,08). Wyniki poznawcze nie różniły się istotnie pomiędzy dziećmi, które były narażone na chemioterapię, a dziećmi w grupie kontrolnej (p = 0,43) (ryc. 2C). Nawet po dostosowaniu do poziomu wykształcenia rodziców różnica między grupami nie była znacząca (P = 0,52)
[podobne: znieczulenie wziewne, almea cena, usg ortopedyczne kraków ]